"Zorg, Passie en Aandacht"


Infomedics
Per 1 oktober 2024 gaan wij via Infomedics declareren. Infomedics is een declaratieverwerker in de Nederlandse zorg en verwerkt dagelijks ruim 100.000 declaraties voor meer dan 7.500 zorgverleners in de zorg.
Vergoeding van de zorgverzekeraar
Infomedics dient voor u de behandelingen in bij uw zorgverzekeraar. Als de behandelingen volledig vergoed worden door de zorgverzekeraar ontvangt u geen rekening van Infomedics. Indien een deel van de behandeling of de volledige behandeling niet wordt vergoed door de zorgverzekeraar ontvangt u uw eigen bijdrage middels een factuur via Infomedics.
Vragen over uw factuur
Voor vragen over uw factuur kunt u contact opnemen met Infomedics. Op de website van Infomedics www.infomedics.nl vindt u veel informatie en antwoord op veelgestelde vragen. Wilt u liever bellen dan kunt u op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900.

Niet-gecontracteerde zorg
Zorgverleners kunnen contracten sluiten met zorgverzekeraars. Hierin worden allerlei afspraken gemaakt, bijvoorbeeld over de vergoeding van zorg en prijzen van behandelingen en/of techniekkosten. Wij zijn echter van mening dat we door die afspraken juist worden beperkt in onze werkzaamheden. Kwaliteit van zorg staat bij ons voorop. Om die reden hebben wij besloten geen contracten met zorgverzekeraars af te sluiten. Wij leveren dus niet-gecontracteerde zorg en dat kan van invloed zijn op uw vergoeding van de zorgverzekering.
Wat merkt u als patiënt van niet-gecontracteerde zorg
Wanneer u naar een zorgverlener gaat waar uw zorgverzekeraar geen contract mee heeft, krijgt u mogelijk (een deel van) de behandeling en/of techniekkosten niet vergoed. De hoogte van het deel dat wel vergoed wordt, verschilt per zorgverzekeraar.  Het deel dat u zelf betaalt, is afhankelijk van uw polis. Als u een deel van de rekening zelf moet betalen, gaat dit niet van uw eigen risico af. U krijgt voor behandelingen vanaf €150,- een begroting van ons met de verwachte kosten. Wilt u weten wat er van uw behandelingen wordt vergoed neemt u dan contact op met uw zorgverzekeraar.

Pijnklachten en Spoedgevallen buiten openingstijden
Buiten onze reguliere openingstijden, in het weekend (zaterdag en zondag) en tijdens de feestdagen en onze vakanties, werken wij per 1 oktober 2024 samen met de spoedgevallendienst Dental365 Hoogeveen Spoed Tandarts. Voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag zoals bloedingen, ongevallen of acute pijn kunt u zich wenden tot Dental365 Hoogeveen op tel: 085-0189441.
Adres
Duymar van Twistweg 4, 7909 CB Hoogeveen.
Dental365 heeft naast de vestiging Hoogeveen, ook vestigingen in Rotterdam, Breda, Gouda, Dordrecht, Den Haag, Amsterdam, Ede, Deventer, Apeldoorn, Arnhem, Rhoon, Leeuwarden, Sneek en Zeeland. Mocht een andere locatie u op dat moment beter uitkomen, dan kunt u aan de telefoon uw voorkeur aangeven. Dental365 kan dan, mits mogelijk, samen met u kijken welke locatie voor u de meest geschikte is.
Kosten en vergoedingen
U dient uw consult en/of spoedbehandeling bij Dental365 direct te voldoen middels pin of creditcard. U kunt niet contant betalen.

Nieuw programma patiëntenadministratie
Per 6 januari 2025 gaan wij over op een nieuw programma voor onze patiëntenadministratie.
Bij deze omzetting zal uw privacy gewaarborgd worden door alle partijen die bij de omzetting betrokken zijn. Wij verwijzen u hiervoor naar onze privacy-verklaring.
Wij hopen u met behulp van dit nieuwe programma nog sneller en beter van dienst te kunnen zijn op administratief gebied. Wij zullen echter wel even tijd nodig hebben om aan dit nieuwe systeem te wennen. Wij hopen op uw begrip tijdens de eerste weken.